Dag 3 Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu Dag 3 Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu

Dag 3 Yangon

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Larissa & Fiona

18 Januari 2014 | Myanmar, Rangoon

Vanochtend vroeg opgestaan, nadat de nacht een beetje onstuimig was verlopen doordat wij continue wakker werden. Een lichte jetlag waarschijnlijk, tezamen met warmte en herrie! Het ontbijt, de orange juice en koffie hebben wij onderweg opgehaald en als eerste hebben wij de Botataung Pagoda bezocht. Een vrij grote tempel naast een zeer drukke straat. Eerlijk gezegd was deze tempel niet heel bijzonder, al hadden ze wel leuke schildpadden. Vervolgens DE BUS gepakt. Nou, dat doe je dus ook niet even. Daar moet je zowat in- en uitspringen, terwijl de bus nog rijdt en voor 7 eurocent (ja 7!) kun je onbeperkt met een gevaar voor eigen leven in een houtenbus rijden. Het OV inchecksysteem kennen ze hier in ieder geval nog niet. Vervolgens hebben wij de Shewdagon Pagoda bezocht. De nummer 1 bezienswaardigheid van Yangon. Het was ook een prachtige pagoda met daaromheen nog allemaal kleine pagoda’s. Hier hebben wij zeker 2 uur rondgelopen. Daarna zijn wij weer in de bus gestapt om vervolgens te gaan shoppen op de Bogyoke Aung San Market. Hier viel niet heel veel te beleven, behalve als je houdt van rommel uit het jaar prik, tweedehands bouwmarktartikelen (die van de vrachtwagen zijn gevallen) en vies rauw vlees wat al de hele dag in de zon heeft gelegen. Eenmaal terug in het hostel kwamen wij een stel tegen die ons aanraadde om af te reizen naar een klein plaatsje in het oosten van Myanmar. Dit stond eigenlijk niet op ons programma, maar wij werden toch wel getriggerd en zijn gelijk op pad gegaan om een busticket te kopen voor de nachtbus morgenavond naar Mawlamyine. Daarna hebben wij lekker fried rice met groente gegeten en hebben de rest van onze reis door Myanmar uitgestippeld. Het schema ziet er als volgt uit:

Yangon- Mawlamyine- Bago- Inle Lake- Kalaw- Bagan en Mandalay.

Voor morgen hebben wij nog geen concrete plannen, maar wij duiken voor de laatste keer Yangon in. Waarschijnlijk zullen wij ’s avonds eten bij een BBQ restaurant en om 19.15 uur vertrekt onze bus richting Mawlamyine. Hopelijk hebben wij daar weer wifi en kunnen wij ons verhaal vervolgen ;-)

Veel liefs Larissa en Fiona

• 18 Januari 2014 - 08:26

Lydi-Anne:

Leuk leuk deze uitgebreide verhalen! Kunnen we lekker een beetje meeleven. Leuk ook de foto's! Wat een andere wereld hè!? Nou heel veel plezier weer vandaag!

Liefs, Lyd

• 18 Januari 2014 - 11:45

Ada En Jan:

Hi lieverds. Pa en ik genieten van de uitgebreide verhalen en inderdaad zijn we toch een beetje bij jullie. We printen alles uit zodat we het gemakkelijk kunnen teruglezen. Veel plezier en veel liefs van ons.
    Dikkse kus Jan en Ada

• 18 Januari 2014 - 11:46

Priscilla:

Haai meiden,

Leuke verhalen! Fioon, het doet me toch wel een beetje denken aan China haha!
    Geniet ervan en ik zit al klaar voor jullie volgende verhaaltjes!

Dikke kus

• 18 Januari 2014 - 14:23

Jane Petri:

Jeetje wat spannend allemaal, lijkt me onwijs leuk om zo te reizen en mee te maken hoe ze daar leven. Als ik wat jonger was geweest, was ik jullie achteraan gereist. Geniet er maar van en leuk dat jullie af en toe verslagen en fotos op de website zetten zodat wij toch een beetje kunnen volgen waar jullie allemaal uithangen. Liefs uit Capelle xxx

• 18 Januari 2014 - 14:36

JoMo:

Hoi wereldreizigers,

Ontzettend leuk om jullie reislustige verhalen weer te lezen. We genieten er weer van. En we zijn weer benieuwd naar jullie volgende belevenissen. Dames, geniet er lekker van en heb een hoop plezier op jullie fantastische ontdekkingsreis.
    XXX Liefs JoMo

• 18 Januari 2014 - 17:38

Leonie En Fred:

Lieve meiden,

Jullie verhalen doen weer veel herinneringen bij ons naar boven brengen. We gluren over jullie schouders mee, genieten van alle belevenissen en maken zo ook een beetje (wel op afstand) jullie reisgevoel mee.
    Meissies , geniet van alles wat komen gaat en we wachten met spanning weer op jullie volgende verslag en fotos.

Dikke knuffel van ons allemaal en veel liefs Fred, Leonie, Marinda en Sharif xxxx

• 19 Januari 2014 - 07:49

Erwin, Borus & Luca:

Jeetje, en voor die 0,07 cent kun je zelfs autobanden vervoeren. Daar mag NL wel een voorbeeld aan nemen. ;) En zo blijven die mensen dus lenig. Gewoon aan een te kleine tafel en stoel gaan zitten. Laris, neem een setje mee, hahaha.
    Wat? Een pagoda? Dat is dus een tempel? Zo leren wij ook nog wat :)
    Ik neem aan dat dat geen echt goud is, of wel?

Knuffels

• 19 Januari 2014 - 15:46

Frans En Marjon:

Hallo wereldreizigers
    Wij gaan jullie reis weer volgen, en kijken elke dag uit naar jullie belevenissen en foto's.

Veel groeten
    Frans en Marjon