Dag 17 (Vientiane) + Dag 18 (Vientiane) - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu Dag 17 (Vientiane) + Dag 18 (Vientiane) - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu

Dag 17 (Vientiane) + Dag 18 (Vientiane)

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Larissa & Fiona

03 Februari 2014 | Laos, Vientiane

Dag 17 (Vientiane)

Vanochtend arriveerden wij om 7:45 uur op het treinstation van Nong Khai (Thailand). Een uur later zijn wij op een treintje overgestapt, die ons naar de grens van Laos bracht. Een uur later en 35 dollar p.p. lichter, mochten wij officieel Laos binnentreden. Een minibusje, die wij van te voren hadden geboekt, heeft ons naar de hoofdstad Vientiane gebracht. Eenmaal daar aangekomen meteen op zoek gegaan naar een leuk hostel. Wat ons meteen opviel waren de rustige, maar tevens goed betegelde straten, de schone lucht en de modernisatie van de stad. Naar onze mening waren wij in een Europese stad i.p.v. in Azië. Nadat wij de bevestiging kregen om een nacht door te brengen in het Mixay hostel zijn wij de straat opgedoken om een ontbijtje te scoren (uitgehongerd waren we!). Een leuk café/restaurant was hier niet moeilijk te vinden. De Fransen hebben Laos in de oorlog bezet en dat is nog altijd terug te zien. Dit betekent dat je overal baquêtes, croissants, muffins en chocoladebroodjes kunt krijgen. Enthousiast hebben wij een megaontbijt besteld dat bestond uit: baquete, spiegeleieren, jam, boter, fruitsapje, cappuccino, thee en een overheerlijke botercroissant. Met een goed gevuld buikje zijn wij ter voet de stad gaan verkennen. Wij zijn over de lokale markt gelopen, hebben verschillende tempels bezocht, zijn een aantal keer verdwaald en zijn uiteindelijk beland bij een massagesalon, waar wij hebben genoten van onze tweede (pas tweede!) heerlijke traditionele Laos massage. Vervolgens hebben wij opnieuw heerlijk gegeten met pizza’s, salade en een fruitshake. Daarna snel ons bedje ingedoken, omdat wij toch wel erg moe waren na deze hele reis. Kortom, Larissa en Fiona zijn terug in de beschaafde wereld! Toch wel erg fijn!

Dag 18 (Vientiane)

Vanochtend hebben wij de backpacks leeggehaald en onze kleding afgegeven bij een wasserette. Vervolgens voor de tweede keer heerlijk ontbeten bij het cafeetje van gisteren. Daarna stonden wij eigenlijk voor een raadsel, want wij wisten niet zo goed wat wij vandaag gingen doen. Met de Lonely Planet in de hand hebben wij als eerste de lokale markt bezocht. De markt was echter overdekt en de geur binnen was niet uit te houden. Tevens werd er vis verkocht en deze spartelden rond in te kleine bakken met water. De spetters vlogen in het rond, dus wij hebben zo nu een dan een visdouche over ons heen gekregen (niet leuk!). Na de markt zijn wij een tempel binnengelopen, waar wij aan de praat raakten met een monnik van 22 jaar. Hij heeft ons zijn hele levensverhaal verteld, wat zeer interessant was. Niettemin kunnen wij ons, na alle persoonlijke verhalen die wij tot nu toe hebben gehoord, nog steeds niet voorstellen dat een jongeman voor een leven als een monnik kiest. Aan het einde van het gesprek wilden wij graag met hem op de foto. Hij keurde dit goed al waarschuwde hij ons dat wij hem absoluut niet mochten aanraken. Een gezellig knus fotomomentje zat er dus voor ons in.

Na het tempelbezoek wilden wij een overdekt centrum bezoeken. Een dik uur hebben wij rondjes gelopen en aan verschillende mensen op straat gevraagd waar het winkelcentrum zich bevond. Conclusie: geen winkelcentrum te vinden. Fijn Lonely Planet! Wij hebben toen maar besloten dat wij onszelf nog een keer mochten trakteren op een massage (nummer 3 op rij..). In de Lonely Planet vonden wij een leuke massagesalon met sauna. Enthousiast gingen wij op zoek, maar na een uur hadden wij deze salon/sauna nog steeds niet gevonden. Na verschillende keren gevraagd te hebben aan de lokale mensen hadden wij de salon eindelijk gevonden. Wat denk je: no massage today! Uiteraard zijn wij verder gaan zoeken. Gelukkig zijn de massagesalons in Vientiane niet ver te zoeken. Binnen een mum van tijd lagen wij (op de grond) bij een andere massagesalon. Tegen de tijd dat wij de salon uitliepen was het tijd om ons wasgoed op te halen. Wat rook dat heerlijk en wat waren we bij! Snel ons wasgoed teruggebracht naar ons hostel om vervolgens een hapje te gaan eten bij een Belgische tent. Na afloop nog even geshopt op de avondmarkt en daarna terug naar ons hostel voor een schoonheidsslaapje.

• 03 Februari 2014 - 22:12

Erwin, Luca & Borus:

Meiden, bedankt voor wederom een leuk en interessant reisverslag!
    xxxxxx

• 04 Februari 2014 - 22:01

Charlotte:

Hahaha! Zo te lezen is er aan lekker eten geen gebrek Laris, zo ken ik je weer! :P xx

• 05 Februari 2014 - 15:53

Laris:

Hehe daar draait vakantie toch om? Eten en zon, no matter what ;)