Dag 34 + 35 (Kenting) - Reisverslag uit Hengchun, Taiwan van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu Dag 34 + 35 (Kenting) - Reisverslag uit Hengchun, Taiwan van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu

Dag 34 + 35 (Kenting)

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Larissa & Fiona

18 Februari 2014 | Taiwan, Hengchun

Dag 34 (Kenting)

Vanmorgen met lichte pijn in onze billen zijn wij als eerste op zoek gegaan naar een ontbijt. Zoals eerder beschreven is dit een vrij groot obstakel in Taiwan. Aangezien wij de dag ervoor zelf geen cafeetje/ restaurant hadden gevonden hebben wij dit nagevraagd bij de receptionisten van ons hotel. Heel toevallig zit er vlak naast ons hotel een hostel waar zij ontbijt serveren. Gelukkig bleek dit ontbijt zeker de moeite waard, want zij verkochten normale en lekkere sandwiches. Na ons ontbijt wilden wij meer van het Nationaal Park in Kenting zien. Het idee was om een quad te huren en op dit vervoermiddel Kenting te ontdekken. Jammer genoeg werden er geen quads verhuurd in ons eigen dorp, dus wij zijn naar het dorp verderop gelopen. Daar stonden ze hoor…Een aantal geweldige quads die je dus ook voor een dag kunt huren. Maar ja, toen kwam het volgende probleem, de mensen spraken geen woord Engels. Na 10 minuten gebarentaal en andere onzin waren wij het helemaal zat en zijn weer teruggelopen. Alle moeite voor niks, maar toch even een ochtendwandeling gemaakt en genoten van het zonnetje.

Eenmaal terug in het dorp hebben wij van een man, die wel Engels sprak, een scooter gehuurd. Dit was in het begin voor ons beide even wennen. Scooter rijden is gelukkig niet zo moeilijk, dus binnen de kortste keren waren wij gezellig op weg. Toch wel relaxt hoor op zo’n ding, je hoeft in ieder geval niet te trappen en ook voor de billetjes was het een stuk aangenamer! Na een lange tocht stijl naar boven door de bergen, stuitten wij op een park genaamd: Kenting National Forest Recreation Area. Dit park bestond voornamelijk uit bomen, planten, bloemen, grotten en nog veel meer bezienswaardigheden van moeder natuur. De tour (geheel zelf gelopen en ontdekt; hulp van een duidelijke routebeschrijving/kaart bleek weer onmogelijk) bestond uit ongeveer 2 uur. Onderweg kwamen wij de meest bizarre planten en bomen tegen. Tevens was er een apenheuvel aanwezig waar je wilde apen kon bewonderen. Helaas waren die in geen velden of wegen te bekennen. Het park zelf biedt veel rust en in onze beleving veranderde de omgeving continue, van een jungle tot een ruig bos. Ook kwamen wij om de haverklap waarschuwingsborden tegen waarop stond: kijk uit voor giftige duizendpoten, insecten en slangen. Vooral van de laatste waarschuwing kreeg ik voornamelijk de kriebels en bleef continue recht op het pad lopen met mijn oren gespitst en ogen wijd open. Laris daarentegen was echt op slangenjacht en wilde koste wat het kost een slang spotten. Helaas is dit haar niet gelukt, maar ik daarentegen kreeg halverwege de tour de schrik van mijn leven. Een dikke vette zwarte slang zag ik snel door de bladeren zijn hol in glibberen. Laris heeft nog ongeveer 5 minuten staan gluren bij zijn holletje, maar hij liet zich niet meer zien. Na het park hebben wij nog een lange en prachtige rit door de bergen gemaakt en zijn wij geëindigd bij de Chuanfan Rock. De Chuanfan Rock is een mega grote rots die in zee staat en het lijkt net of deze rots een gezicht heeft. Hier hebben wij heerlijk van het namiddagzonnetje genoten en tegelijkertijd besloten om de scooter nog een dag langer te huren. Vervolgens hebben wij gegeten bij hetzelfde tentje als gisteren en met een ijsje als toetje hebben wij de dag afgesloten. Uiteraard!!

Dag 35 (Kenting)

Vandaag stond een geheel uitgestippelde route door Zuid-Taiwan op ons programma (zie foto). De route begon vanuit ons dorp Kenting en langzaamaan zijn wij in oostelijke richting getoefd. De scooter begon al aardig te wennen, ondanks alle flinke heuvels, forse tegenwind en haarspeldbochten. De eerste echte stop was bij het Eluanbi Park. Het Eluanbi Park is een groot park met een supergroot grasveld en een kleine bos eromheen. Het park is voornamelijk bekend om haar vuurtoren die je overigens niet kunt betreden. Het park is het aller-zuidelijkste puntje van Zuid-Taiwan en nadat je het bos bent doorgelopen kom je uit bij de zee. De zee kun je verder niet bereiken, want overal liggen ruige rotsen met koraalriffen. Over deze rotsen heen hebben de Taiwanezen een houten vlonder/ brug gebouwd waar je overheen kunt lopen. Vanaf hier heb je echt een prachtig uitzicht over de zee en ook andere delen van het land kun je zien. Na het Eluanbi Park stond Jialeshuei op de route als tweede stop. Jialeshuei is een strand, dat zeer populair is bij de surfers. Op de ruige zee na, stelt het strand niet veel voor en zijn wij snel doorgereden. In Hengchuen hebben wij een stop gemaakt bij de bakker en hebben vervolgens heerlijk geluncht in het zonnetje. Bij Hengchuen zijn wij omhoog gereden richting Checheng. En daarna zijn wij via de kust weer richting het zuiden gereden. De rit was werkelijk waar fantastisch. Zuid-Taiwan heeft echt een prachtige, maar vooral ruige natuur. De bergwegen zijn zeer toegankelijk om op te rijden en de omgeving heeft ons geen moment verveeld. Ook het zonnetje heeft goed zijn best gedaan vandaag, alleen de wind had iets minder mogen zijn. Maar ach.. we kunnen niet alles hebben haha

Liefs van ons

• 18 Februari 2014 - 18:58

Anke Pruissen:

Ben blij te lezen dat Taiwan jullie toch begint te bevallen. Ging me al schuldig voelen, omdat ik Larissa een reisverslag over Taiwan uit de Volkskrant had gegeven als suggestie. Geniet enorm van jullie levendige verhalen. Fiona schrijft precies zoals ik een reisverslag schrijf , met gedetailleerd alles opgesomd waar en wat er is gegeten. Kun je weer zien hoe basaal eten is als je op reis bent. Meiden, blijf gezond en heel en hoop dat jullie nog meer moois te zien krijgen. Groeten Anke

• 18 Februari 2014 - 21:11

Fred En Leonie:

Lieve schatten, Taiwan wordt toch nog leuk. Ondanks veel handen en voeten werk komen jullie toch elke keer weer op de plaats van bestemming. Toppie hoor! En ook dit land heeft toch ook leuke dingen.... al is het alleen maar dat je als toerist de bezienswaardiheid bent. En dat zijn jullie!! Nog veel plezier daar.
    Dikke knuffel van ons.

• 18 Februari 2014 - 22:44

Wil Houwerzijl:

Ik heb weer erg genoten van jullie reisverslag, wat hebben jullie een pracht vakantie. Ik kijk weer uit naar jullie volgende belevenissen. Heel veel plezier nog. Veel liefs Wil.xxx

• 22 Februari 2014 - 11:26

Ed & Lidewij:

Zo te lezen genieten jullie volop. En laat dat nou net de bedoeling zijn :-) Top toch, dat je zelf af en toe een bezienswaaardigheid bent. Dat kennen je ouders en wij nog goed van onze reis naar Thailand zo'n 30 jaar geleden. Mooie verhalen die jullie lang zullen bijblijven.
    Heel veel plezier verder. Groetjes, Lidewij & Ed

• 24 Februari 2014 - 19:11

Kim:

Heey fietje,

wat leuk om te lezen zeg! Loop wat verslagen achter dus heb wat in te halen met lezen ;) Jammer van die quad en wat vaag dat je maar niet kon duidelijk maken wat jullie eigenlijk wilden...:/

Nog heel veel plezier!
    Liefs van je ex-buurvrouw Kim (anders weet je weer niet welke Kim dit nu is :p) hahah

• 28 Februari 2014 - 16:41

Janny Melissen:

Leuk om op deze manier met jullie mee te reizen. Jullie schrijven beeldend en heb bewondering voor jullie dat je de verslagen zo uitgebreid maakt en voorziet van foto's. Larissa ik wist niet dat je zo slang-minded bent. Zo te merken genieten jullie volop van al hetgeen jullie zien en meemaken. Heel veel plezier en zie weer uit naar het volgende verslag/land!
    Groeten, Janny

• 28 Februari 2014 - 17:02

Andre, Marianne:

Jullie hebben al aardig wat gedaan en heel veel gezien, zo te lezen in jullie verslagen, erg leuk hoor.
    Voor ons zou dit echt niet iets zijn, veel te avontuurlijk.
    Verder nog heel veel plezier en een heel goede reis gewenst.
    Liefs en groetjes Andre en Marianne