Dag 40 (Hualien/Taipei) + Dag 41 (Taipei) - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu Dag 40 (Hualien/Taipei) + Dag 41 (Taipei) - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu

Dag 40 (Hualien/Taipei) + Dag 41 (Taipei)

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Larissa & Fiona

02 Maart 2014 | Taiwan, Taipei

Dag 40 (Hualien/Taipei)

Vandaag staat de hoofdstad van Taiwan op het programma. Taipei ligt in het noorden en de treinrit duurde vanaf Hualien ongeveer 3 uur. De rit naar Taipei was wederom prachtig en wij hebben zeer genoten van de reis. Bij aankomst gingen wij meteen opzoek naar een hotel. Dit is niet een hele moeilijke opgave, maar de prijzen daarentegen zijn vrij hoog. Na wat heen en weer gezoek hebben wij toch een hotel gevonden, al was de prijs (lees: 50 euro) niet het budget wat wij voor ogen hadden. Snel de backpacks achtergelaten en de straat opgedoken. Taipei is een drukke stad, overal zijn Taiwanezen/Chinezen, veel te veel! Maar de stad is in tegenstelling tot de steden in het westen wel erg levendig en gezellig. Op straat kom je muzikanten en straatartiesten tegen en in het midden van het centrum stond een band te spelen op een groot podium. Over de Taiwaneze muziek waren wij niet heel laaiend, maar het was toch wel grappig om naar te luisteren. Rustig aan hebben wij de stad verkend en natuurlijk de vele winkeltjes bezocht. Het weer zorgde ook voor een ontspannen sfeer en ’s avonds laat kwamen wij pas weer terug aan bij het hotel.

Dag 41 (Taipei)

Onze laatste dag in Taiwan is vandaag aangebroken. Na een simpel ontbijt in het hotel (die wij overigens twee weken niet hebben gehad) zijn wij de andere kant van de stad gaan verkennen. Als eerste hebben wij de bustickets naar het vliegveld gekocht. Vanuit daar zijn wij naar het muziektheater gelopen en hebben wij het Chiang Kai Chek Memorial bezocht. Voor mij was dit interessant, aangezien ik tijdens mij studie de Chinese geschiedenis heb bestudeerd en daar kwam Chiang Kai Chek uitgebreid aan bod. Voor Larissa was het enigszins wat saai, maar is toch braaf binnen geweest. Om 13:00 uur mochten we getuigen zijn van wisseling van de wacht van de mannetjes die het beeld van de grootse man bewaakten. Apart, maar het zorgde zeker een half uur voor vermaak. Daarna nog een groot park bezocht en wat tempels gezien. De middag ging veel te snel voorbij en voordat wij het wisten moesten wij snel nog even wat eten scoren. Een lekkere risotto ging er goed in en na het eten hebben wij onze backpacks opgehaald en zijn wij met de bus richting het vliegveld gereden. Tot 23:30 uur hebben wij rondgehobbeld en om 23:55 uur stegen we volgens plan op. Australië here we come!!! :)

Liefs ons,

P.s. Mijn fotocamera maakt momenteel geen contact met mijn laptop dus wij kunnen helaas even geen foto's plaatsen.

• 02 Maart 2014 - 12:04

Anke Pruissen:

Wat jammer dat het niet lukt met die foto's. Was erg benieuwd naar Larissa's Taiwanese " blonde" coupe . En de landschappen waar jullie doorheen zijn getrokken. Klinkt toch wel apart. Tijdens werkoverkeg afgelopen donderdag bespraken we al dat we alweer even niets van jullie hadden gehoord. Duidelijk dus dat we allemaal erg meeleven met jullie reisverhalen. Nieuw continent in zicht. Beetje luxer dan jullie hebben gehad. blijf genieten! Groet Anke

• 02 Maart 2014 - 17:06

Wil.houwerzijl-koek@ziggo.nl:

Hoi Fioon en Laris,

Mijn mond viel weer open van alle belevenissen die jullie mee maken geweldig. Op naar de laatste twee weken. jullie zullen straks wel weer genoeg mee maken, ik ben weer reuze benieuwd. Ik las het van die busreis en de rillingen liepen over mijn rug, maar gelukkig goed afgelopen. Als jullie straks weer thuis zijn en een beetje zijn uitgerust dan moeten jullie maar weer zo'n reis plannen, want anders moet ik wel heel erg afkicken, want ik kijk erg uit naar jullie verslag. Nou meiden doe voorzichtig en we wensen jullie nog heel veel plezier. Ik kijk weer uit naar het volgende verslag.Veel liefs,

Wil en Aernout.

• 03 Maart 2014 - 12:46

Krista:

Eindelijk weer tijd om er eens "even" voor te gaan zitten om op mijn gemak in jullie reisverslagen te duiken, want daar moet je echt even de tijd voor nemen :) Het is toch eigenlijk ongelooflijk wat jullie allemaal ondernemen en meemaken, het is een aaneenschakeling van oh's en ah's. Wat een indrukken, wat een ervaring, wat zijn jullie hoofden inmiddels gevuld met de prachtigste herinneringen en nóg is het niet over. Kunnen alle nieuwe en vooral andere indrukken die jullie nu in Australië aan het opdoen zijn er nog wel bij ;) ? (Wat een gave kampeerauto hebben jullie zeg!) Jongens, nog heel veel plezier verder en tót jullie volgende verslag!
    Liefs, Krista