Dag 57 t/m 64 (Phuket - Koh Phangan - Koh Tao) - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu Dag 57 t/m 64 (Phuket - Koh Phangan - Koh Tao) - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu

Dag 57 t/m 64 (Phuket - Koh Phangan - Koh Tao)

Door: Larissa en Fiona

Blijf op de hoogte en volg Larissa & Fiona

26 Maart 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Dag 57

Helaas brak vandaag onze laatste ochtend in Melbourne aan. We vinden het zo ontzettend jammer dat de tijd vliegt, want Australië is een geweldig land! Vanmorgen rinkelde de wekker om 6:50 uur en zijn we snel in onze kleding geschoten. Inmiddels is het gereed maken van onze backpacks een routine geworden en konden we rond 7:30 uur al lopende op pad op weg naar het treinstation. Voor 18 Australische dollar (circa 12 euro) per persoon zijn we de Skybus ingestapt die ons binnen 20 minuten naar het vliegveld bracht. Na ellenlange wachtrijen bij de check-in, handbagage-check en de douane zijn we rond 10:00 uur het vliegtuig ingestapt, aangezien we om 10:35 uur zouden opstijgen voor onze vlucht via Kuala Lumpur naar Phuket. Vanwege onze wat mindere ervaringen op weg naar Australië met Air Asia hebben we het nu anders gedaan; overdreven warm aangekleed, water, broodjes en ander voer ingekocht in de winkels, onze gekochte slaapmaskers bij de hand en genoeg bij ons om onszelf enigszins te entertainen. En met een volle accu van de laptop kon ik op mijn gemakje alle reisverslagen van de afgelopen dagen in orde maken!

Na een overstap op Kuala Lumpur zijn we rond 17:30 uur (lokale tijd in Thailand) geland op het vliegveld van Phuket. Wat een hoge temperaturen opeens! Per luxe taxi hebben we onszelf laten vervoeren naar ons vooraf geboekte hotel. Het enige wat ons deze avond nog restte..was lekker douchen en een restaurant vinden om een hapje te eten. Morgen opnieuw een reisdag voor de boeg!

Dag 58 (Phuket/Koh Phangan)

Vanochtend vroeg ging de wekker om 8:00 uur. Ons ontbijt bestond dit keer uit yoghurtjes met Cocopops en chocolademelk die wij de dag voorafgaand hadden gekocht in de supermarkt. Om 9:00 uur werden wij opgehaald met de tuktuk. Ook dit was weer een hele beleving, want er was amper plaats voor twee en onze backpacks moesten ook mee. Na enkele telefoontjes, die de chauffeur onderweg moest plegen om de weg te weten, kwamen wij na 20 minuten aan bij het afhaalpunt. De minibus vertrok om 10:00 uur richting de pier in Phuket. De reis duurde ongeveer 4 uur en tussendoor hebben wij nog een stop gemaakt, waar wij tevens onszelf hadden voorzien van een lichte Thaise lunch. Eenmaal aangekomen bij de pier moesten wij nog een dik anderhalf uur wachten voordat de ferry uiteindelijk vertrok. Met een ijsje en onze E-reader zijn wij heerlijk in het zonnetje gaan zitten. Om 16:00 uur vertrok de ferry vanuit Phuket. De eerste stop voor aankomst in Koh Phangan was het eiland Koh Samui. Na een winderige vaart van 1,5 uur kwamen wij dan eindelijk aan op ons eiland van bestemming. Koh Phangan staat bekend staat om haar goede party’s, waaronder de beruchte Full Moon Party.

Per open taxi zijn wij naar Thongsala gereden en werden wij afgezet bij ons resort: Lime N Soda. Larissa had dit resort in december 2013 al online geboekt, aangezien het aannemelijk was dat alle accommodaties vanwege de Full Moon Party op 15 maart al volgeboekt zouden zijn. Het resort en de bungalows stegen boven onze verwachtingen uit! Een heerlijk vakantiegevoel zat er snel in, nadat wij een heerlijk welkomstdrankje kregen. Nadat wij waren ingecheckt zijn we snel naar de bungalow gegaan om te douchen. Helaas viel dit echter tegen, want er was geen warm water. Snel naar de receptie gesjeesd om te vragen of er eventueel een probleem was met de boiler? ‘Nee mevrouw’ kreeg ik als antwoord…’u heeft een kamer geboekt met een koude douche’. Wat??!! Daar gingen wij natuurlijk niet mee akkoord en nadat alle papieren waren gecheckt (waar zeker geen koude douche in stond vermeld), kregen wij voor één nacht een gratis upgrade en konden wij gelukkig toch wel eventjes onder een warme douche springen. Na de douche zijn wij het stadje Thongsala gaan verkennen. Een klein stadje met kleine straatjes en boetiekjes. Op de foodmarket hebben wij een rondje gelopen, maar wij hadden al snel geconstateerd dat wij daar niet wilden eten. Uiteindelijk zijn wij in een Italiaans restaurant beland..en ja..die heb je dus ook in Thailand.

Van de medewerkers vanuit het resort kregen wij te horen dat er die avond een feestje zou zijn in een club op het strand. De club was dichtbij ons resort, dus wij besloten daar een kijkje te nemen. Onze eerste stapavond werd daarmee een feit! Opgedost en wel.. (niet dus, want hier gaan mensen uit in een korte broek, simpele top en slippers) maakten wij onze entree. Na 2 maanden intensief reizen, geen muziek, geen feestjes en nauwelijks alcohol was dit toch even omschakelen. Al snel hadden wij onze plek op een prima bank naast de dansvloer gevonden. Hier hebben wij genoten van ons drankje en het bekijken van de vreemde mensen. Iets later op de avond raakten wij aan de praat met twee Australiërs woonachtig in Sydney. Erg leuk en interessant natuurlijk, aangezien wij daar net vandaan kwamen. De Australiërs maakten deel uit van een groep van 11 jongens in totaal die hier op Koh Phangan een vrijgezellenweek hadden georganiseerd voor een vriend. Een gezellig avond dus die tot vroeg in de uurtjes heeft geduurd.

Dag 59 (Koh Phangan)

Met een paar uurtjes slaap,welgeteld drie, kwamen wij ons bed uitrollen. Na een heerlijk ontbijt zijn wij het strand opgedoken. Helaas had ons resort houten bedje en weinig strand, dus wij zijn uiteindelijk neergeploft in een resort verderop waarbij de bedjes iets comfortabeler lagen. Heerlijk hebben wij hier van de zon, het strand en de zee genoten. Stappen is zwaar hoor! Het resort was tevens uitgerust met een zwembad, dus daar hebben wij onszelf ook nog even in gedompeld. Compleet uitgerust zijn wij in de namiddag teruggelopen naar ons hotel en besloten wij daar ook te eten. Dit bleek uiteindelijk een complete verrassing te zijn, want er was een barbecue georganiseerd. Heerlijk hebben wij kunnen genieten van een spies met kip en biefstuk, maïs, verse sla en aardappelen. Het bodempje was weer gelegd, want deze avond zou er een party plaatsvinden midden in de rimboe (zeg maar jungle). Met de taxi zijn wij richting de Jungle Experience gereden en wauw, wat een entree! Je moest eerst een dikke 5 minuten door de jungle lopen met amper licht en uiteindelijk kwamen wij uit op een megagroot terrein met overal gekleurde lichten en muziek. Wij hebben de eerste 10 minuten onze ogen uitgekeken en zijn toen maar eens naar de bar gelopen om ons favoriete drankje te bestellen; een vodka redbull. Met ons drankje in de hand hebben wij naar een traditionele thaibox wedstrijd gekeken. Het thaiboxen was pure entertaining, aangezien de lokale bevolking op deze manier de toeristen kennis wilden laten maken met de sport.

Al snel liepen wij onze Australische ‘vrienden’ tegen het lijf voor nog wat extra gezelligheid. Die avond hebben wij ook kennisgemaakt met de zogeheten ‘buckets’. Dit zijn emmers gevuld met drank en rietjes, waar je met meerdere personen uit kunt drinken. Klinkt leuk, maar uiteraard hadden Laris en ik onze eigen bucket. Na een tijdje feesten besloten wij met z’n allen een rondje te lopen over het terrein. Aan de zijkanten stonden allerlei kleine tentjes waar je t-shirts en andere souvenirs kon kopen. Er waren ook kraampjes die blacklight tattoo’s op de huid aanbrachten. Laris wilde helaas niet, maar ik en een paar Australiërs vonden het superleuk dus heb mijn arm laten versieren met bloemetjes. Op het moment dat ik mij naast een blacklight lamp bevond lichtte mijn hele arm op, super leuk! De big party heeft tot in de vroege uurtjes geduurd en werd afgesloten met een tropische regenbui. Heel toepasselijk allemaal. Dat was voor iedereen een teken om te gaan. Snel de taxi in!

Dag 60 (Koh Phangan)

Na een korte nachtrust zijn wij na ons ontbijt weer het strand opgerold. Dit begint zo langzamerhand een routine te worden en het bevalt ons goed! Heerlijk hebben wij weer kunnen genieten van de zon, de zee, het strand en vooral voor mij de e-reader en voor Laris haar Ipod. Vandaag is de grote dag, want vanavond is de Full Moon Party waar wij al de hele reis naar hebben uitgekeken! Iets eerder dan gewoonlijk zijn wij het strand afgelopen richting het dorp. Wij wilden graag een leuk truitje voor de avond scoren, maar helaas mocht dit niet baten. Enigszins teleurgesteld zijn wij teruggelopen naar het resort en hebben wij een kleine powernap gedaan. Na een half uur slaap werden wij ons bed uitgelicht door een enorme knal en was het ineens pikkedonker. Half verdoofd vermoedden wij dat de stoppen/elektriciteitskabels waren doorgeslagen. Een kwartier daarna ontplofte zo wat de hele elektriciteitsboel van het resort, waardoor wij deze keer letterlijk naast ons bed stonden. Met onze zaklamp aan zijn wij naar buiten gelopen en werd ons gezegd dat er binnen de kortste keren weer stroom zou zijn. Dit was wel enigszins een probleem, aangezien wij ons moesten douchen en optutten voor de party. Laris was als eerste gaan douchen en met een zaklamp en de telefoon erbij heb ik haar op deze manier van licht kunnen voorzien. Uiteraard waren de rollen even later omgedraaid. Toch wel een aparte beleving, douchen en optutten in het pikkedonker, vlak voor een van de grote feesten ter wereld. Vervolgens werden wij door het resort uitgenodigd om Mexicaans te komen eten. Het eten was erg lekker, al konden wij niet goed zien wat er nou precies op ons bord lag. Het leek net op het concept ‘dining in the dark’. Na het eten zijn wij naar het resort van de Australiërs gelopen. De dag ervoor hadden wij met hun afgesproken om gezamenlijk naar de Full Moon Party per taxi te reizen, aangezien wij elkaar anders niet meer zouden kunnen vinden. Dit bleek een uitstekend idee, want wat was het druk. Het strand Haad Rin was afgeladen met feestvolk! Overal stonden kraampjes met drank, muziekstands en vooral mensen, mensen en nog eens mensen! Als eerste hebben wij onszelf laten versieren met een leuke blacklight tattoo op onze benen, anders hoor je er niet bij haha. Vervolgens het strand opgedoken en drankjes (buckets) gehaald. De sfeer zat er onderling goed in en het was geweldig om te kunnen dansen op het strand met de voetjes in de zee. Een feest als dit zullen wij niet snel meer vergeten! Uiterst voldaan zijn wij om 6:30 uur ons bedje ingerold.

Dag 61 (Koh Phangan)

Na een paar uurtjes slapen zijn wij niet geheel uitgerust, maar uiterst voldaan het strand opgerold. Bezienswaardigheden en excursies zitten er op Koh Phangan helaas niet bij. Het enige wat je eventueel kunt boeken is een duik- of snorkelexcursie. Verder is er op het eiland, buiten het feestgebruis om, niet veel te beleven. Ach met een strand vermaken we ons tegenwoordig ook prima! Na vele uurtjes zonnen, zwemmen, eten en lezen hebben wij de middag gezellig afgesloten met een drankje op het strand. Onze Australische ‘vrienden’ schoven ook nog even aan en later hebben wij met hen pizza gegeten. Vervolgens nog even nagezeten om voor de eerste keer tijdens ons verblijf op Koh Phangan maar eens vroeg ons bedje op te zoeken.

Dag 62 (Koh Phangan)

Onze dag begon zoals gewoonlijk met een heerlijk ontbijt in ons resort. De levensstijl op Koh Phangan bevalt ons wel en begint nog lang niet te vervelen. Vervolgens hebben wij wat boodschapjes gedaan in het dorp en hebben wij onszelf op ons vaste plekje op het strand geparkeerd. In de namiddag hebben wij van een heerlijk Kokos en Aloë Vera massage op het strand genoten. Wij hadden er duidelijk bij gezegd dat wij een olie massage wilden, want een traditionele Thaise massage overleef je namelijk niet. Na de massage hebben wij Mojito’s gedronken met de Australiërs en nog wat andere mensen die wij tijdens de feestjes zijn tegengekomen. Verder zijn wij deze avond niet meer de hort op geweest.

Dag 63 (Koh Phangan)

Het is vast niet erg interessant voor jullie om opnieuw te melden dat we de dag begonnen zijn met een heerlijk ontbijt en daarna het strand opgedoken zijn. Tja, zo zwaar is het leven hier! Na een lekkere douche en een hapje eten in ons gezellige resort zijn Fiona en ik met de taxi en boot (onder het genot van een volle bucket met exotische drank) afgereisd naar onze laatste party op het eiland Koh Phangan; the Eden Garden. Met natte voeten en buiten adem kwamen wij aan op een intieme kleinschalige feestlocatie bovenop de rotsen aan zee. De Australiërs bleken al aanwezig en de feeststemming zat er goed in. De laatste avond hier moest gevierd worden en dat hebben we dan uiteraard ook gedaan. In de vroege uurtjes zijn we gezamenlijk met een taxi over de meest onbegaanbare weg naar onze resorts gebracht. Het was tijd om met enige moeite afscheid te nemen van onze Australische vrienden en de perfecte feestjes en gezelligheid die het eiland en de resorts te bieden hadden. De geweldige tijd hier neemt niemand meer van ons af :)

Dag 64 (Koh Phangan/Koh Tao)

Het is alweer onze laatste ochtend op Koh Phangan! Met schitterend weer! Na enkele uurtjes slaap en een laat ontbijt zijn we om 12:30 uur met de taxi naar de pier gereden. Om 12:55 uur vertrok de ferry naar Koh Tao. De vaart was zonnig en zonder al te veel wind, dus een straf was het zeker niet. Na onze tweede taxirit van deze dag kwamen wij rond 14:30 uur aan bij het View Cliff Resort. Tijdens het ontbijtmoment zijn we de accommodatie online tegengekomen, maar we besloten het ter plekke te boeken bij aankomst.
Eenmaal ingecheckt en onze backpacks op de kamer neergezet bleken we toch wel erg moe te zijn (eigen schuld..dikke bult..). Dan zit er niets beter op dan je met de taxi naar Freedom Beach te laten brengen, een duik in zee te doen en even op het strand neer te ploffen. Een gezellig etentje in de avond kon niet ontbreken, waarna we op tijd onder de lakens zijn gekropen.