Dag 65+66+67 (Koh Tao) - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu Dag 65+66+67 (Koh Tao) - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu

Dag 65+66+67 (Koh Tao)

Door: Larissa en Fiona

Blijf op de hoogte en volg Larissa & Fiona

26 Maart 2014 | Thailand, Koh Tao

Dag 65

Vandaag bleek het de dag van de vis voor ons te zijn. De ochtend beginnen met een sandwich met tonijn was niet verkeerd. De middag inluiden met een broodje met gerookte zalm was ook helemaal niet gek. En onszelf in de avond verwennen met een grote gebarbecuede black snapper was nog beter! Uiteraard bestaan onze daginvullingen niet alleen maar uit eten, eten en nog eens eten…
Vandaag zijn we per taxi naar het strand ‘Jansom Bay’ gereden en hebben we daar genoten van onze rust. Met een gehuurde snorkelset hebben we daar wat in zee rondgedobberd en gesnorkeld. Snorkelen moesten we natuurlijk gedaan hebben tijdens ons verblijf op Koh Tao, aangezien dit eiland het meest bekend staat om de duik- en snorkelmogelijkheden. Later op de avond hebben we ons laten verblijden met een verdomd goede massage met aroma-olie. De Thaise massages laten we voor gezien, aangezien ervaringen uit het verleden hebben geleerd dat we niet meer gepijnigd willen worden. We willen genieten en dat doen we. Van dit goede leven kunnen we maar geen genoeg krijgen hoor.

Dag 66

Vandaag de dag hebben we ervoor gekozen om ons, na een perfect ontbijtje, door de taxi af te laten zetten bij Shark Bay/Rocky Bay. Dit strand staat bekend om de palmbomen, het witte zand en de grote kans om haaien in zee te spotten tijdens het snorkelen. Gelukkig hadden wij gisteren al gesnorkeld…Het Thaise volk is ook niet te beroerd om je bestelde lunch naar het strand te komen brengen, dus daar maken we tijdens ons hele Thaise avontuur al goed gebruik van.
De tijd vliegt als je het naar je zin hebt! Onze stranddag hebben we direct laten opvolgen door opnieuw een massage, maar nu met kokosolie. Je moet nou eenmaal alles geprobeerd hebben. Na onze fried noodles en salades hebben we opnieuw onze partyoutfits aangetrokken. Totaal onwetend over wat voor feest het was en waar het überhaupt plaatsvond hebben we een taxi aangehouden en ons laten afzetten bij de ‘Castle Party – Ibiza Groove’. Vergeleken bij de enorme feesten en de ontzettend goede sfeer die we hebben mogen meemaken op Koh Phangan was dit even wennen. Maarrr, met de dansslippertjes aan zorgen Fioon en ik altijd voor ons eigen vermaak. Tussen 3:00 en 4:00 uur doken we ons bedje in, want de wekker zou om 7:50 uur rinkelen.

Dag 67

Na een vroeg ontbijt met French Toast (helaas nergens beter verkrijgbaar dan in Australië!) en de gebruikelijke fruitshakes werden we om 9:00 uur door de taxi opgehaald en binnen 10 minuten naar de pier gebracht. Na lang lang lang wachten konden we pas rond 10:30 uur (ipv. 10:00 uur) de boot opstappen. Twee uur later meerde de boot aan bij Koh Phangan en bleken we (nietswetende) te moeten overstappen naar een andere boot. Rond 13:45 uur kwamen we aan op onze bestemming, het eiland Koh Samui. Tijdens de bootrit zijn we ingegaan op het goedkope aanbod om voor 200 baht per minibus naar ons verblijf te worden gebracht. Gisteravond hadden we in een rap tempo online een leuk en betaalbaar resort uitgezocht. Dus: Moonhut Bungalows here we come! Aldaar aangekomen bleek het een prima accommodatie te zijn met onze eigen bungalow op enkele meters lopen van het strand verwijderd. Het bijbehorende restaurant/bar maakt het weer erg gemakkelijk om allerlei soorten ontbijt, lunches en drankjes uit te proberen. Bij aankomst hebben we onszelf direct op een bedje op het strand neergeploft. Gek genoeg moesten we het al snel met zware bewolking en wat regen doen! Daarnaast bleken we opnieuw een bungalow met enkel koud water te hebben geboekt. Het moet maar even voor de 3 dagen. De locatie en het geweldige strand maakt alles goed. Fiona en ik hebben deze dag afgesloten met een etentje op het strand, bestaande uit fish and chips en een steak. Welterusten!

• 26 Maart 2014 - 23:22

Anke Pruissen:

zo feestbeesten, dat zal wel heeeel erg wennen zijn als jullie weer in de pas moeten gaan lopen binnenkort. Nog 2 weekjes relaxen aan het eind had je toch gezegd Larissa? Dit is slopend wat jullie doen! Door alle verhalen hebben we een neel andere kant van Larissa leren kennen en jou Fiona, hebben we ook een beetje leren kennen. Dat is handig, want we kunnen ons zo maar voorstellen dat Larissa iedereen in haar omgeving met Fioon aanspreekt na deze intensieve periode samen. Geniet nog van de laatste dagen en dan een heel goede terugreis. Helaas het is niet anders. OOk aan dit avontuur komt een eind. Maar niemand neemt jullie deze mooie herinneringen af. Ik heb erg genoten van jullie verhalen. Dank jullie wel voor de levendige beschrijvingen van wat jullie allemaal zagen en beleefden.
    Groetjes Anke