Ons laatste verslag..! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu Ons laatste verslag..! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu

Ons laatste verslag..!

Door: Larissa en Fiona

Blijf op de hoogte en volg Larissa & Fiona

03 April 2014 | Nederland, Amsterdam

Na het doen van vele voorbereidingen en een hoop geduld en enthousiasme brak onze reis vandaag (01-04-2014) exact 77 dagen geleden aan; op 15-01-2014 stonden we al trappelend klaar om aan onze trip te beginnen. De grote lijnen stonden vast; onze vluchten van en naar Amsterdam waren geboekt, de planning en vlucht rondom de Full Moon Party in Thailand was gemaakt, we hadden de Lonely Planets van 3 landen op zak, een kleine to-do-list stond op papier en de uitrusting om bijna 3 maanden lang te kunnen backpacken was gereed. Daarentegen schrokken ook veel mensen van onze ideeën; veel hadden we dan ook niet voorbereid. We kregen vaak te horen dat het niets voor het vrouwelijk geslacht was; geen geboekte vluchten, geen strak reisschema, een handje vol kleding en geen geboekte hotels/hostels. Onze doelen waren duidelijk; haal alles uit de reis halen wat erin zit, zoveel mogelijk genieten en de invulling laten bepalen door hetgeen het betreffende (ei)land/stad ons te bieden had. En daar gingen we..!

Inmiddels is vandaag de allerlaatste dag aangebroken en we kunnen niet anders zeggen dan dat we er echt voor gegaan zijn en onwijs hebben genoten; WE DID IT! Vele weken lang hebben we tegen deze dag opgekeken. Tijdens het reizen draaiden onze magen om bij het idee weer terug naar Nederland te moeten keren. Maar zoals alle wijze mensen ons telkens zeiden…aan alles komt een eind. Helaas, helaas en nog eens helaas. Gelukkig hebben we elkaar en duizenden foto’s om onze geweldige herinneringen continue op te kunnen halen.

Larissa’s zegje
Zoals jullie begrijpen kunnen Fioon en ik eindeloosss samen terugblikken op onze geweldige tijd samen. Het is niet makkelijk geweest om onze indrukken, gevoelens en belevenissen met jullie te moeten delen door middel van de reisverslagen, email en Whatsapp, maar wij hopen dat we er toch enigszins in geslaagd zijn. Graag wilden we jullie meeslepen in alles wat wij in de afgelopen tijd hebben meegemaakt in het verre Azië en Australië.

De afgelopen weken hebben veel voor mij persoonlijk betekend. Ik heb nieuwe inzichten verkregen en hele bijzondere indrukken opgedaan. Daarnaast heb ik veel kunnen nadenken, maar ook (mijn zo onrustige) brein een hoop rust kunnen geven. Er is veel gepraat, nagedacht, gelachen, gefeest, geklaagd..en uiteraard ook wat gehuild. Ik kijk met een heerlijk gevoel terug op alles wat er tijdens onze reis voorbij is gekomen. En ik moet zeggen: reizen is verslavend! Doe me nog maar tien van zulke reizen!
Persoonlijke hoogtepunten zijn voor mij de olifantentraining in Laos geweest, de roadtrip van Sydney naar The Great Ocean Road gevolgd door Melbourne en het resort met toppersoneel en de geweldige feestavonden op het eiland Koh Phangan. Last..but not least…een letterlijk hoogtepunt; mijn skydivejump in Australië. Geweldig!!

Op Facebook heb ik onderstaande met jullie (en buitenlandse vrienden) gedeeld.

“Almost 24 hours a day..77 days together..5 different countries..we shared everything..the ups and downs..she is the one I can always rely on..one of my best friends..I'm gonna miss her, the great people we have met, the fun, the fruitshakes, the fish, the buckets, the alarm (even after awesome partynights)..and so much more. Thanks Fioon, it was an amazing time of my life!! What's next? ;-)”

Het zijn slechts vier regels, maar voor mij geeft het exact weer hoe ik de reis en de omgang met elkaar heb beleefd. Fiona en ik konden deze reis samen maken of kraken. We waren op elkaar aangewezen, op de meest mooie momenten, maar ook tijdens de heftige dieptepunten die voorbij zijn gekomen. Een andere conclusie is er niet: beter gezelschap heb ik mij niet kunnen wensen.

Fiona’s zegje

De meeste mensen die mij kennen waren niet verbaasd dat ik rond december aankondigde om te gaan reizen. Reizen is altijd een passie van mij geweest en ik heb altijd als doel gehad om meteen te vertrekken, nadat ik was afgestudeerd. Dit was echter niet het geval, aangezien ik toendertijd een mooi aanbod had gekregen om te gaan werken op Gran Canaria. Dit bleek uiteindelijk de beste beslissing ooit geweest te zijn, aangezien ik op dit eiland Larissa heb ontmoet. Het idee om samen een reis te maken heeft zijn vruchten afgeworpen, want op 15 januari vertrokken wij naar Azië.

Deze reis heeft een verpletterende indruk op mij gemaakt. Elk land heeft zijn eigen charmes en schoonheden. Myanmar bood voor mij de oude cultuur van het ‘’echte Azië’’. Laos had veel te bieden op het gebied van natuur. De watervallen waren hier bijvoorbeeld een onderdeel van. Taiwan daarentegen was een enorme uitdaging om te reizen en ook hier heeft de natuur mij verbaasd. Australië heeft mij het meest verrast en de roadtrip was voor mij het echte hoogtepunt. Thailand (waar ik al eerder ben geweest) heeft ons feestjes, zon, zee, strand en vooral rust gebracht. Met andere woorden: ik heb de reis op de perfecte manier beleefd en het kon niet beter. De vriendschap tussen Larissa en mij is ongelofelijk sterk en dat is heel bijzonder als je elkaar pas tijdens een reis, zoals deze, echt leert kennen. Hoogtepunten, maar ook dieptepunten hebben wij samen meegemaakt. Door weer en wind, kou en regen, zon en warmte hebben wij elkaar altijd gesteund en zijn wij er voor elkaar geweest. Het zal jullie dan waarschijnlijk ook niet verrassen als wij komend jaar zullen aankondigen om nog een gezamenlijke reis te maken. Ik wil iedereen bedanken die ons heeft gevolgd tijdens deze reis. Laris, jou wil ik in het bijzonder bedanken..deze reis had ik voor geen goud willen missen en jij hebt daar een hele grote rol in gespeeld.

Tot slot…we willen jullie lieve familie, vrienden, kennissen en collega’s natuurlijk ontzettend bedanken voor alle reacties en het meeleven met onze gebeurtenissen. Er is geen twijfel over mogelijk dat we niet hadden verwacht dat jullie ons op deze fijne manier zouden volgen tijdens onze reis. Het heeft veel voor ons betekend en we zullen het ons dan ook altijd blijven herinneren…Nogmaals dank voor jullie steun, warme reacties, tips en zoveel meer! Bedankt!!!

Heel veel liefs van Fiona & Larissa


THE END

  • 04 April 2014 - 08:54

    Charlotte:

    Mooie terugblik dames op een mooie reis! Jullie kunnen trots zijn op jezelf! :)

  • 06 April 2014 - 09:06

    Lydi-Anne:

    Hey meiden,

    jullie zijn alweer even terug in Nederland en dat moet vast even wennen zijn. Met veel plezier, en af en toe een beetje jaloezie, heb ik jullie enthousiaste verhalen en mooie foto's van dag 1 tot dag 77 gevolgd. Gelukkig hebben jullie een heleboel herinneringen en foto's om al deze ervaringen steeds her te beleven. En die hechte vriendschap neemt ook niemand jullie meer af. Ik ben heel benieuwd of er snel een volgende reis volgt en waar die jullie dan heen zal leiden. Maar in de tussentijd wens ik jullie ook veel goeds in ons eigen kikkerlandje!

    Liefs,
    Lydi-Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Larissa & Fiona

Actief sinds 24 Dec. 2013
Verslag gelezen: 2515
Totaal aantal bezoekers 17678

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 01 April 2014

Op naar Azië en Australië!

Landen bezocht: