Dag 1+2 Vliegreis en Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu Dag 1+2 Vliegreis en Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu

Dag 1+2 Vliegreis en Yangon

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Larissa & Fiona

18 Januari 2014 | Myanmar, Rangoon

Onze reis begon op woensdag 15 januari om 09.30 uur op Schiphol. Na een vlucht van bijna 12 uur waren wij eindelijk aangekomen in Kuala Lumpur. Drie uur en een ontbijt bij de Burger King later waren wij op weg naar Myanmar. Eenmaal aangekomen hebben wij een taxi gepakt naar de hoofdstad van Myanmar: Yangon. Van te voren even uitgezocht op internet waar wij wilden verblijven: een leuk en gezellig hostel in hartje Yangon. Gelukkig konden jullie thuis onze gezichten niet zien, want dat sprak duizend boekdelen toen wij de taxi werden uitgebonjourd. Na vele trappen lopen met een backpack van 12 kilo op onze rug kwamen wij boven aan bij de receptie (tenminste..wat je een receptie kunt noemen). Nadat wij de kamer hadden geïnspecteerd hebben wij toch besloten te blijven en meteen twee nachten geboekt. Kort daarna zijn wij meteen de straat opgedoken om de stad rustig eens te verkennen. Nou, rustig kun je het niet echt noemen. Overal lopen mensen, rijden auto’s en de Birmezen botsen zonder pardon tegen je op. De straten staan vol met eetkioskjes en miniatuur tafeltjes en stoeltjes die eigenlijk nog te klein zijn voor 4-jarigen, dus jullie kunnen nagaan dat wij daar niet al te comfortabel op zitten. Wel kijk je je ogen uit en zijn de mensen erg vriendelijk al kunnen ze af en toe ook flink staren. Toeristen zie je hier erg weinig, dus vaak zijn wij de bezienswaardigheid i.p.v. andersom. Na vele kilometers rondstruinen hebben wij een groot gedeelte van de stad en China town gezien.

Op een gegeven moment werden wij aangesproken door een Engels man uit Derby. Hij was al 20x in Myanmar geweest en had erg leuke reistips voor ons tijdens het drinken van een kopje thee en een maaltijd. Het eerste diner van deze reis is inmiddels een feit; rijst met kip. Erg smakelijk en na twee lange dagen zonder slaap zijn wij de avond vroeg in bed gekropen.

Liefs, Larissa en Fiona

• 19 Januari 2014 - 07:37

Erwin, Deborah & Luca:

Hoi meiden,

Luca zegt zelfs: "Mama, ik heb zelfs een grotere tafel en stoel en ik ben bijna 5 jaar." ;)

Wat voor tips had de man uit Derby nog meer? Nou, dat lezen we de komende tijd nog wel in jullie verdere reisverslagen.

Ga zo door met schrijven, erg leuk om jullie zo te volgen!

Kussie ons