Dag 68 t/m 77 (Koh Samui & Koh Phi Phi) - Reisverslag uit Ko Phi, Thailand van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu Dag 68 t/m 77 (Koh Samui & Koh Phi Phi) - Reisverslag uit Ko Phi, Thailand van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu

Dag 68 t/m 77 (Koh Samui & Koh Phi Phi)

Door: Larissa en Fiona

Blijf op de hoogte en volg Larissa & Fiona

03 April 2014 | Thailand, Ko Phi

Dag 68 (Koh Samui)

Vandaag waren wij vroeg uit de veren, want wij wilden extra lang van de zon genieten. Als eerste hebben wij wat boodschapjes gedaan en onze vuile was weggebracht. Vervolgens heerlijk genoten van een goed en stevig ontbijt in ons resort aan het strand. Zeg eens eerlijk, wie wil dit nou niet?! Na ons ontbijt hebben wij ons geïnstalleerd op het strand en daar hebben wij ons de hele dag prima vermaakt. Een sandwich met tonijn en kokosshakes gingen er tussendoor ook prima in. In de namiddag hadden wij enigszins wat bewolking, maar ervan uitgaande dat het stralende weer gauw weer terug zou zijn..gaf het niet.

Deze avond besloten wij een bezoek te brengen aan het levendige centrum van Koh Samui. Eenmaal aangekomen na een taxirit van een half uur werden wij afgezet in een druk centrum vol met restaurants, clubs/bars en winkeltjes. Na een rondje te hebben gelopen hebben wij onszelf te goed gedaan aan een White Snapper van de BBQ. De vis van de voorgaande keer was ons namelijk erg goed bevallen. Na het eten hebben wij de Starz Cabaret Show bijgewoond. De omgebouwde dames (Thaise begrippen: ladyboys) gaven een hilarische en leuke show weg en sommige zagen er verbijsterend vrouwelijk uit. Wat ons voornamelijk opviel was dat de meeste een complete transformatie hadden ondergaan. Er waren ook nog enkele ‘’vrouwen’’ bij die tevens het mannelijke geslachtsdeel nog bij zich droegen. Verder hebben wij onze ogen uitgekeken in het stadje. Het uitgaansgebied bestond uit vele barretjes, kroegen en diverse clubs. Elke barkruk wordt daar voorzien van een prostituee en op elke hoek worden massages met “happy endings” aangeboden en dit voor 200 Baht (omgerekend € 5,- ) De bekendste bar/club in het centrum heet Mango Green en met onze dansslippers aan moesten we daar toch een kijkje nemen. Met een drankje in de hand hebben wij onze danspasjes weer tevoorschijn getoverd en hebben een zeer leuke avond gehad. Aldaar een groep rijke mensen ontmoet uit Dubai, waarna wij helaas niet onder verscheidene versnaperingen tequila uit konden komen. Een zeer geslaagde avond/nacht/ochtend in Koh Samui dus!

Dag 69 (Koh Samui)

Na een veel te gezellige nacht zijn wij ook deze ochtend vroeg opgestaan met behulp van de wekker. Na ons ontbijt (tosti met pannenkoeken) hebben wij een ochtendduik in de zee genomen en zijn wij op onze ligstoelen bij het strand neergeploft. Ook deze dag bestond veelal uit zwemmen en dobberen, want het was immers erg warm. De lunch bestond dit keer uit een hamburger en een tonijnsandwich. Ja, wij doen onszelf niets tekort! In de namiddag nog heerlijk genoten van een kokosshake en ’s avonds hebben wij bij een gezellige tent aan het strand gegeten.

Dag 70 (Koh Samui)

Vandaag is onze laatste dag op Koh Samui. ’s Ochtends na het ontbijt hebben wij de ferry geboekt die ons de volgende dag naar Koh Phi Phi moet gaan brengen (onze laatste bestemming). Vervolgens hebben wij weer vele uurtjes op het strand en in de zee doorgebracht. ’s Avonds hebben wij een taxi richting het centrum gepakt. Hier hebben wij onszelf prima op straat vermaakt en opnieuw twee grote vissen uitgekozen om te verorberen. De avond hebben wij afgesloten met een Moulin Rouge Show. De show was echter een stuk professioneler dan de Starz Cabaret Show en met grote ogen hebben wij het spektakel bekeken. Deze omgebouwde vrouwen waren voorzien van een lichaam waar iedere vrouw jaloers op kan zijn. Ongelofelijk wat de medische wereld tegenwoordig allemaal voor elkaar krijgt! Na de show zijn wij snel naar huis gegaan, want de volgende dag moesten wij vroeg op.

Dag 71

De wekker ging vanochtend om 5:30 uur af, pfff! Om 6:30 uur werden wij namelijk opgehaald door een minibus die ons naar de pier van Koh Samui bracht. Eenmaal aangekomen hebben wij snel even toast met jam gekocht en zijn wij op het dek van de ferry gaan zitten. ’s Ochtends vroeg is de zon nog niet zo warm, dus het was heerlijk! Na 1,5 uur varen kwamen wij aan en werden in een bus gepropt die richting de stad Krabi reed. Eenmaal aangekomen hebben wij 2 uur moeten wachten, voordat een andere bus ons naar de pier bracht. De betreffende “bus” was een open en oud verroest ding die overladen werd met mensen en baggage. Bij de pier moesten wij opnieuw een uurtje wachten, voordat we de volgende boot op konden. Na 2 uurtjes varen kwamen wij eindelijk om 17:00 uur in Koh Phi Phi aan. Het resort was ongeveer 5 minuten lopen en onze eerste indruk was: wat is hier gebeurd?? Overal lag zand, puin en afval..hoogstwaarschijnlijk zijn dit nog overblijfselen na de Tsunami ramp die in 2004 heeft plaatsgevonden. De kamer was echter groot, schoon en het bed lag heerlijk. Snel hebben wij ons omgekleed om een duik te nemen in het zwembad. Het zwembad werd echter als zuipplek gebruikt, want het water stonk naar bier en de toeristen lagen met alcoholversnaperingen in het zwembad. Niet echt ons ding, maar het uitzicht was genieten. Na het zwemmen zijn we snel het stadje ingedoken om wat te eten. Daarna zijn wij uitgeput naar bed gegaan.

Dag 72 (Koh Phi Phi)

De wekker ging tijdig, zodat we van ons ontbijtbuffet bij het resort gebruik konden maken. Jaja, een ontbijtbuffet…dat hebben we nog niet eerder gehad! Na het ontbijt hebben wij een Long Tail boot gehuurd om naar Long Beach te varen. Dit is een rustig strand, waar je kunt genieten van de rust, de zon, het strand, de zee en voornamelijk van het prachtige uitzicht. Hier hebben wij heerlijk de middag doorgebracht en ’s avonds zijn wij het stadje ingedoken. Koh Phi Phi is een klein eiland en in een half uurtje tijd heb je bijna het hele eiland (het bewoonbare gedeelte) gezien. Het kleine stadje bestaat uit gezellige restaurants, winkeltjes, bars, cafés en massagesalons. Vanwege het grote aanbod aan massages konden wij er niet omheen om deze avond een heerlijke massage te nemen. Na de massage zijn wij het strand opgedoken, waar zich een aantal bars/clubs bevonden. Elke club is tevens voorzien van haar eigen vuurwerkshow. Deze shows worden door de lokale bevolking gepresenteerd en deze jongens maken er een (in onze ogen levensgevaarlijk) vuurspektakel van. De twee bekendste clubs van Koh Phi Phi heten Woody’s en Slinky. Hier hebben wij ons deze avond goed vermaakt en natuurlijk hoorde daar ook weer een bucket met wat lekkers te drinken bij :-)

Dag 73 (Koh Phi Phi)

Na ons ontbijtbuffet wilden wij deze dag Maya Bay (op het eiland Koh Phi Phi Lae) bezoeken. Dit eiland staat op een lijst van mooiste en meest beschermde natuurgebied van Thailand. Maya Bay is voornamelijk bekend van de film ‘The Beach’ die hier in het jaar 2000 is opgenomen. De bekende acteur Leonardo DiCaprio heeft hier een hoofdrol in gespeeld. Enthousiast gingen wij op weg met een boot die wij gestrikt hadden. Eenmaal aangekomen kregen wij echter de schrik van ons leven. Het kleine stukje strand in de baai was AFGELADEN vol!! Tientallen boten en honderden mensen stonden op dat kleine stukje strand. Teleurgesteld hebben wij vanaf de boot de prachtige omgeving in ons opgenomen en hebben wij vrijwel direct gevraagd of de man van de boot ons opnieuw naar Long Beach wilde brengen. Op Long Beach was het een stuk rustiger en hier hebben wij zoals de voorgaande dag weer kunnen genieten. ’s Avonds zijn we gezellig het stadje ingedoken en hebben wij heerlijk aan het strand verse vis gegeten. Voor de zoveelste keer! Nu kan het nog!

Dag 74

Na ons ontbijt hebben wij deze ochtend het Tsunami Memorial Park bezocht. Het was slechts 10 mintuutjes lopen vanaf ons hotel, maar het was nog een hele klus om de gedenkplaats te vinden. Na vele aanwijzingen en een smal en klein weggetje kwamen wij bij de gedenkplaats aan. Het Memorial Park heeft ongeveer een oppervlakte van 2 bij 2 meter en er staat enkel een grote steen waar verschillende internationale namen op staan gegraveerd. Ook zagen wij hier en daar wat foto’s en gedichten liggen. De plek zelf is erg rustig, maar daar omheen is het één grote bende. Er is in geen jaren schoongemaakt, alles is vuil en overal liggen bladeren en afval. Persoonlijk vonden wij de aanblik vrij respectloos, maar blijkbaar hechten de lokale mensen hier weinig waarde aan. Koh Phi Phi is overigens het eiland dat het zwaarst getroffen is door de tsunami. Op tweede kerstdag 2004 zijn er in totaal 1000 van de 10.000 mensen om het leven gekomen door de grootste natuurramp ooit. Koh Phi Phi is tegenwoordig voorzien van verschillende bordjes, waarop de vlcuhtroute (onduidelijk) wordt aangegeven. Daarnaast schijnt het eiland voorzien te zijn van een tsunami –alarm. Larissa had nooit gedacht dat zij ooit op de plek terecht zou komen, waar de tsunami had huisgehouden. Erg indrukwekkend!
Na het Memorial zijn wij de boot weer ingedoken en hebben ons opnieuw laten afzetten op Long Beach. De rest van de daginvulling is jullie vast geen raadsel.

Dag 75

De dag begon voor ons verwarrend! Uit Nederland kregen wij te horen dat de klok een uur vooruit was gegaan. Op ons eiland bleken daarentegen alle klokken een uur terug te zijn gegaan. Vreemd, van een tijdsverschil van 6 uur gingen we daarmee terug naar een tijdsverschil van 4 uur! Nooit gedacht dat dat kon haha.
Na een zelf samengesteld ontbijtje in ons resort zijn we vroeg met de boot naar Long Beach afgereisd. Onze laatste echte vakantiedag was aangebroken, dus we hebben alles aangegrepen om zo lang mogelijk van deze dag te kunnen genieten. En genoten hebben we, al dan niet met flinke knoop in onze magen. We willen helemaal niet naar huis!!
De dag vloog helaas voorbij, waarna we onszelf in de avond voor de laatste maal hebben verwend met een goed diner en één van de beste massages van onze rondreis. De thaise vrouwen zijn geweldig! Later op de avond hebben we nog wat tijd doorgebracht met een Nederlands stelletje, waarna het dan echt tijd was om ons bedje in te duiken. Onze laatste nacht als jut en jul in één bed..welterusten.

Dag 76

De één na laatste dag. Het ontbijtje van het buffet ging er wat moeizaam in, doordat we overspoeld werden met allerlei gemengde gevoelens. Om 9:00 uur vertrok onze ferry naar de pier van Phuket. Op de boot hebben wij een goedkoop minibusje weten te regelen die ons bij het vliegveld heeft afgezet. Aangezien het nog uren zou duren, voordat ons vliegtuig zou vertrekken hebben wij alle bagage op het vliegveld gedropt en zijn we al lopende een National Park ingedoken. Voor de laatste maal hebben wij geluncht met rijst bij een lokaal restaurantje.
Met lood in onze schoenen zijn we tijdig teruggelopen naar het vliegveld. Na een ellenlange rij om in te checken om vervolgens door de douane te gaan, was het dan zover. Om 18:05 uur steeg ons vliegtuig van Malaysia Airlines op om 1,5 uur later weer te landen op Kuala Lumpur. Om 23:55 uur (lokale tijd) begonnen wij aan onze laatste vlucht van Kuala Lumpur naar Amsterdam. Neeeeeeeee!! Het entertainment en de verschillende maaltijden aan boord zorgden ervoor dat de tijd vrij vlot voorbij ging. De nachtvlucht zorgde ervoor dat we ook nog wat uurtjes konden dutten. En zo gingen de 14 vlieguurtjes van Kuala Lumpur naar Amsterdam voorbij….

Dag 77

De dag van het afscheid!!! Ons vliegtuig zou om 6:45 uur landen op Schiphol, maar helaas hadden we om de één of andere reden een kleine vertraging opgelopen. Rond 7:30 uur konden we uit het vliegtuig stappen en stonden we weer veilig en wel met beide voeten op Nederlandse aardbodem na ons geweldige avontuur. Na het ophalen van de bagage werden we in de aankomsthal opgewacht en vol enthousiasme begroet. We zijn weer in ons thuisland! Zoals jullie begrijpen hebben wij wel 100x afscheid van elkaar genomen, waarna onze wegen toch scheidden. Fiona vertrok richting Amsterdam en Larissa ging op weg richting Rotterdam….