Dag 22 + 23 (Luang Prabang) - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu Dag 22 + 23 (Luang Prabang) - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu

Dag 22 + 23 (Luang Prabang)

Door: Larissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa & Fiona

06 Februari 2014 | Laos, Luang Prabang

Dag 22 (Luang Prabang)

Na een baguette met Nutella op straat te hebben gescoord in de vroege ochtend, zijn wij rond 8:30 uur met ons hele hebben en houden het minibusje ingestapt. Wow! We waren verbaasd, blijkbaar hadden we wat luxe in huis gehaald. Fiona kon voor het eerst haar lange stelten kwijt. Al met al erg fijn allemaal, want de rit van Vang Vieng naar Luang Prabang was (zoals de verhalen al hun ronde deden) nogal heftig. De weg bleek volledig te bestaan uit kleine bochten, diepe kuilen (of simpelweg ontbrekende gedeelten van het wegdek) en angstaanjagende afgronden. De rustgevende factoren moesten ingezet worden; reispil voor mij, beiden ons IPod aan en oogjes dicht..even dagdromen en af en toe naar buiten kijken (maar vooral niet te vaak). Na ruim 7 uur van busje zitten en verplicht pauze houden bij wegrestaurants, arriveerden wij dan eindelijk in onze derde en laatste stad van Laos; Luang Prabang!

De prijzen van vrijwel alle guesthouses bleken voor schrikbarende bedragen van minimaal 20 euro per nacht aangeboden te worden. Na hard zoeken en tientallen keren informeren, hebben we het Pakhouay Guesthouse kunnen strikken voor 13 euro per nacht. Na het neergooien van de backpacks en het verorberen van een reusachtige chocoladecroissant zijn we een rondje stad gaan doen, hebben we de avondmarkt in een flits bezocht en samen gezellig uiteten geweest. Eenmaal terug bij het guesthouse heb ik met alle macht geprobeerd vliegtickets van Luang Prabang naar Taiwan te boeken, maar pffoeeeee…de samenwerking tussen de laptop en wifi hier was ver te zoeken. Geen tickets voor ons! Enigszins chagrijnig ben ik met Fioon ons kamertje ingedoken en daar stond een nieuwe verrassing ons op te wachten. Muggen doken op uit alle hoeken en gaten! Tientallen dode muggen op de grond, in de wc en in de wastafel verder..hebben we ons volledig ingedeet en van top tot teen verstopt onder onze witte lakens. Duimen voor een goede nacht. Morgen zal ik opnieuw een poging wagen tot het boeken van een vliegticket en nog een plan: het guesthouse vriendelijk verzoeken om ons een andere kamer te geven, graag zonder muggen(nest)!

Dag 23 (Luang Prabang)

De wekker ging bijtijds! Joepie! Onze eerste volle dag doorbrengen in Luang Prabang. Allereerst getracht de vliegreis naar Taiwan te boeken, en eindelijk…met succes. Maandagochtend 10/2 vliegen we via Bangkok naar Taiwan en gaan we ons laten verrassen door een vrij onbekend eiland. Eenmaal goed bezig, zijn we ook nog op ons verzoek van kamer gewisseld. Tijdens een prima ontbijt buiten de deur hebben we de mogelijkheden uitgepluisd. Wat kunnen en willen we hier allemaal gaan doen? Uiteraard een massage, bowlen (uhm ja..voor een antwoord op de vraag waarom moeten jullie bij Fiona zijn), bezoeken van de watervallen, een dagexcursie, sight seeing, shoppen op de avondmarkt en wie weet wat nog meer. Vrij abrupt besloten we rond 11:30 uur om ons met de tuktuk naar de waterval Tat Kuang Si te laten brengen. Dat bleek geweldig te zijn! De omgeving bleek een groot jungle-achtig park te zijn met een klein reservaat met zwarte beren. Bikkels als wij zijn, zijn we naar de top van de waterval geklauterd..dat was nog best een uitdaging op slippers. Net op tijd (15:00 uur) waren wij weer terug voor ons tuktuk ritje terug naar huis. Met een energielevel van nul zijn we neergestreken in Utopia, een restaurant/bar met allerlei lounge-mogelijkheden. Even relaxen met een verse fruitshake op een matrasje op de grond. Niks mis mee!

In de avond zijn we uiteraard weer een hapje gaan eten. We kunnen de verdere invulling van onze avond niet achterwege laten…we vonden het tijd voor onze vierde massage. Backpacken is hard werken hoor! De massage van circa 4 euro voor een heel uur was bijzonder te noemen, de massageolie rook lekker..maar daar bleef het dan ook bij haha

Veel liefs van ons

• 08 Februari 2014 - 16:31

Marga En René :

Mooie reis, meiden. We volgen jullie via alle verslagen, prachtig. Wat zal Australië anders worden. De westerse wereld in optima forma. Vergeet niet om te gaan snorkelen in het Great Barrier Reefe.
    Marga en René