Dag 26 (LP), Dag 27 (Hsinchu), Dag 28 (Taichung) - Reisverslag uit Hsinchu, Taiwan van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu Dag 26 (LP), Dag 27 (Hsinchu), Dag 28 (Taichung) - Reisverslag uit Hsinchu, Taiwan van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu

Dag 26 (LP), Dag 27 (Hsinchu), Dag 28 (Taichung)

Door: Larissa en Fiona

Blijf op de hoogte en volg Larissa & Fiona

14 Februari 2014 | Taiwan, Hsinchu

Dag 26 (Luang Prabang)

Vandaag brak onze laatste dag in Laos aan! Jammer, want we hebben genoten van al het moois in dit land, maar tegelijkertijd waren we klaar voor een nieuw avontuur; Taiwan here we come ………..

Na ons ontbijt zijn wij richting de Mekong gelopen waarbij wij de Bamboo brug zijn overgestoken. Er was ons verteld dat er allerlei kleine dorpjes aan de andere kant van de brug zich bevonden. Dorpjes is een groot woord…. Er was gewoon een complete stad! Op ons gemakje hebben wij daar een rondje gelopen en bij terugkomst hebben wij de rest van de dag genoten van een fruitshake en onze Ereader bij Utopia. ’s Avonds hebben wij heerlijk Indiaas gegeten en geproost op onze laatste dag in Laos.

Dag 27 (Vlucht Taiwan / Hsinchu)

Tring, tring om 05.15 uur ging de wekker af en om 06.45 uur stonden wij paraat voor vertrek. Snel de tuktuk ingedoken op weg naar het vliegveld. Onderweg hebben wij ook nog even de monniken kunnen spotten die de straten afliepen om donaties op te halen. De vlucht ging op tijd en zag er als volgt uit: Luang Prabang – Bangkok - Taipei. In het vliegtuig hebben wij voor het eerst de Lonely Planet van Taiwan erbij gepakt. Al lezen kwamen wij erachter dat Taipei een beetje ver uit de route lag dus wij besloten ter plekke om van plan te veranderen. Onze eerste stad in Taiwan was Hsinchu. Vanaf het vliegveld zijn wij per minibus vertrokken naar het treinstation. Daar aangekomen snel een treinticket gekocht naar Hsinchu. Voordat wij per trein vertrokken hebben wij snel even een hapje gegeten bij de Mc Donalds (ook dat smaakte na een maand erg goed!) In Hsinchu moesten wij overstappen op de metro en in de metro hebben wij een Taiwanese meid uit Hsinchu uit ontmoet. Zij vond het erg leuk om allerlei dingen te vertellen en te vragen. Zij heeft ons uiteindelijk naar drie verschillende hotels toe geleid, waarbij zij onderhandeld heeft over de prijs. Het hotel was een verademing. Wat een luxe! Overal lagen zeepjes, kammetjes, tandenborstel etc. Snel even een warme douche genomen want in Taiwan was het erg koud!

Dag 28 (Taichung)

Vandaag was onze eerste echte dag in Taiwan. Na het ontbijt zijn wij Hsinchu ingedoken op zoek naar haar grootste tempel. Dit bleek een grote opgave te zijn, want onze kaart in de Lonely Planet kwam niet helemaal overeen met de straten van de stad. Aan de bevolking op straat hoef je het niet te vragen, want 99% van de Taiwanesen spreekt geen woord Engels. Simpele woorden als ‘market’, ‘train’ of ‘temple’ kennen zij hier niet. Wij vinden dit erg apart, aangezien het land ver ontwikkeld is in vergelijking met andere Aziatische landen. Eenmaal bij de tempel aaangekomen bleek dit een apart bouwwerk te zijn. Er stond één lachende, grote en dikke Boeddha in het midden en verder wordt het pand versierd met de raarste poppen, ballonnen en andere tierelantijntjes. In onze ogen is het net een kermisattractie, weer eens iets geheel anders. Na de tempel en de markt liepen wij terug naar ons hotel om de backpacks op te halen. Vanuit daar hebben wij de trein gepakt naar Taichung. Ook Taichung is een grote stad. Overal hangen grote billboards en de winkelcentra zijn megagebouwen. Tevens is er op elke hoek van de staat een Mc Donalds te vinden, maar van gewone restaurants hebben zij nog nooit gehoord. Uiteindelijk hebben wij bovenin een winkelcentrum maar een pasta gegeten, aangezien wij het weigerde om voor de tweede keer achtereen bij de Mc Donalds aan te schuiven. Ergens iets eten is sowieso een enorme opgave. Vrijwel al het aanbod qua menu’s is in het Chinees. Men kan ook niet uitleggen waar iets uit bestaat, wat er in zit en of het inktvis of kip is…prijzen ook onbekend. Haha dat ging (gek genoeg) in Myanmar zooooooveel makkelijker, erg opvallend eigenlijk.

• 14 Februari 2014 - 16:30

Erwin, Luca & Deborah:

Al zijn jullie verhalen weer geslaagd, toch klinkt Taiwan iets minder en jammer van het weer!
    Maar wel heel kleurrijk, vrolijk