Dag 32 + 33 (Tainan/Kenting) - Reisverslag uit Hengchun, Taiwan van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu Dag 32 + 33 (Tainan/Kenting) - Reisverslag uit Hengchun, Taiwan van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu

Dag 32 + 33 (Tainan/Kenting)

Door: Larissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa & Fiona

16 Februari 2014 | Taiwan, Hengchun

Dag 32 (Tainan/Kenting)

Bepakt en bezakt met allerlei uiteenlopende broodjes, ingekocht bij de bakkerij, zijn wij rond 11:45 uur met de lokale trein naar een station gereisd waar vandaan de Kenting Express ons naar Kenting (het zuidelijkste en warmste deel van Taiwan) zou brengen. Rond 13:00 uur konden wij de bus instappen voor een reis met een duur van 2,5 uur. Zoals gebruikelijk kwamen we de reistijd prima door met eten, eten, eten, drinken, muziekjes luisteren en middagdutjes doen. Geen enkel probleem! Uiteraard probeerden wij ook te genieten van de route en het landschap, maar Taiwan heeft ons op dit gebied nog behoorlijk moeten teleurstellen.

Om 15:30 uur stapten wij uit de bus, om opnieuw geen flauw idee te hebben waar we konden slapen, wat de prijzen zouden zijn, of we het beste naar links of rechts konden lopen en wat Kenting ons precies te bieden had. Gelukkig bleek een Taiwanese vrouw zo slim te zijn om reizigers, zoals wij, op te wachten bij de bushalte en een goed(koop) aanbod te doen m.b.t. een slaapplek. Uiteraard gaven we haar onze wensen aan..een zo goedkoop mogelijke kamer met een warme douche. Een goedkope (15 euro per nacht) en zeer nette kamer kregen we, maar we moesten toch even slikken…het bleek echt piep- en piepklein te zijn. Gelukkig zijn Fioon en ik elkaar na al die weken nog steeds niet zat...dus bij deze was de kamer aangenomen. Overige kamers in deze stad gaan voor een bedrag vanaf 20 euro per nacht weg. Wij kopen liever ijsjes voor dat geld haha

Na eenmaal onze backpacks gedropt te hebben zijn wij de hoofdstraat (en meteen enige straat) van Kenting gaan verkennen. Voor de zoveelste keer tijdens deze reis bleken wij als westerse reizigers zeer zeldzaam te zijn. Kenting wordt nauwelijks (zeg maar gerust..vrijwel niet) bezocht door westerlingen. De toeristen zijn vrijwel allen van Chinese afkomst, dan wel zijn het Taiwanezen die hun vrije dagen alhier doorbrengen. De namiddag en avond hebben we doorgebracht met een etentje en het bekijken van al het aanbod in de winkeltjes en op de markt (het zal jullie vast vervelen, maar wij vinden het nog steeds leuk!). Jullie zullen het niet geloven, maar iets later op de avond waren we op zoek naar wat avontuur en dat vonden we dan ook in een traditionele Taiwanese strip/travestieten club. Met een Redbull vodka hebben we onze lachspieren aan het werk gezet, wat een amateuristische poppenkast.

Dag 33 (Kenting)

Vanmorgen stonden wij met goede hoop op mooi weer op. De weerberichten gaven aan dat het vanaf vandaag eindelijk weer eens warmer dan 20 graden zou worden…en ja…dat kregen we :) Onze eerste en meest voorkomende frustratie in en van Taiwan kwam wel weer even boven drijven; nergens een ontbijtgelegenheid te vinden. Alle restaurants bleken ook om 10:00 uur nog dicht te zijn, een bakker is in en rondom Kenting nergens te vinden en de supermarkten (7-eleven en Family Mart) bieden i.p.v. brood alleen worsten en soft-ice aan. De Chinezen waren ook nauwelijks nog op straat te vinden. Na lang zoeken vonden we toch een klein tentje waar we een teleurstellende sandwich konden verkrijgen, beter iets dan niets.

Met een enigszins gevulde maag zijn we op zoek gegaan naar huurfietsen. De fietsen bleken snel gevonden, maar men bleek hier niet voorbereid op ons. De zadels moesten versteld worden tot op de hoogste stand en nog was het in feite te laag. Desondanks begonnen we vol goede moed aan onze fietstocht in het Kenting Recreation Area. Alleen…niemand had ons verteld dat de route die we wilden fietsen voornamelijk bestond uit hellingen, heuvels, hellingen en nog eens hellingen. Na een half uur fietsen, met het luie zweet op ons rug, zijn we van plan veranderd en hebben we besloten van Kenting via Nanwan naar Lung Luantan, Guanshan, Houbihu Port, Maubitou en Baisha te fietsen met de nodige tussenstops. Dat beviel goed! Voor het eerst tijdens ons bezoek aan Taiwan hebben we de mooie en ook vrije ruige natuur van het land bewondert. Het bleek dus niet voor niets dat een aantal Taiwanezen hun vakantiehuis in het zuiden hebben. Na het strand van Baisha gezien (maar niet gevoeld!) te hebben zijn we per fiets weer omgekeerd richting Kenting. Met knorrende magen hebben wij een stop gemaakt in Nanwan om vervolgens heerlijk te hebben gegeten bij beach café Bossa Nova. Voldaan hebben wij rond 18:30 uur de fietsen weer ingeleverd. Spannende verhalen over onze avond kan ik niet aan jullie kwijt; wij hebben theetjes gedronken, een ijsje gegeten, een hete douche genomen, aan deze reisverslagen gewerkt en een film gekeken. Dat is het zware leven van ons als middelklasse backpackers…