Dag 12 (Bagan) + Dag 13 (Bagan) - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu Dag 12 (Bagan) + Dag 13 (Bagan) - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Larissa & Fiona - WaarBenJij.nu

Dag 12 (Bagan) + Dag 13 (Bagan)

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Larissa & Fiona

27 Januari 2014 | Myanmar, Pagan

Dag 12 (Bagan)

Vandaag stond de tour door Bagan op het programma. Een zeer lange dag die om 5:00 uur ’s ochtends begon. Om 5:30 uur werden wij opgehaald door een paard met wagen. Deze heeft ons gebracht naar de eerste tempel. Deze moesten wij in het donker beklimmen (best hoog en eng), maar eenmaal boven had je een prachtig uitzicht over een landschap met tientallen tempels. In onze beleving was het net een sprookjeslandschap. Wij hebben een uur bovenop de tempel gezeten en hebben op een spectaculaire manier de zon zien opkomen.

Deze morgen en middag hebben wij in totaal 15 pagodes/ tempels bezocht. Elke tempel heeft weer zijn eigen betekenis of verhaal. Bij sommige tempels kon je naar boven klimmen en had je een prachtig uitzicht over het landschap. Tussendoor hebben wij geluncht wat bestond uit: cornsoup, uiensoep en fried rice. Heerlijk! Om 15:30 uur werden wij afgezet bij de Ayeyarwaddy rivier. Hier hebben wij een leuke boottocht gemaakt met onderweg nog een bezoek aan drie pagodes en een grot. Onze twee gidsen bestonden uit een jongen van 21 en zijn broertje van 13 jaar oud. In het begin waren zij erg verlegen, maar kwamen langzamerhand los en hadden veel praatjes. Roken bleek voor de 13-jarige niet vreemd! Zonsondergang hebben wij op de rivier mogen meemaken en was erg bijzonder. Terug aan wal was paard met wagen verdwenen en werden wij teruggebracht per fiets. Dit is ook een hele belevenis, want je zit met z’n tweeën in een klein bakje aan een fiets vastgekoppeld en hard dat die fiets gaat! Al moesten wij bij heuvels toch even uitstappen, omdat wij te zwaar waren. Het diner hebben wij bij hetzelfde restaurant als gisteren gegeten, alleen moesten wij helaas 1,5 uur wachten aangezien het erg druk was. De telefoons en de laptop hebben wij gelaten voor wat het was en zijn vroeg ons bedje ingedoken.

Dag 13 (Bagan)

Vanmorgen heerlijk ontbeten met toast, papaya, roerbakei, vers fruit, koffie en thee. Vandaag doen wij het rustig aan. Heerlijk zitten wij nu op ons dakterras van het zonnetje te genieten. Straks de backpacks weer inpakken, omdat wij om 17:00 uur vertrekken per minibus naar Mandalay, onze laatste stad in Myanmar. Voordat wij vertrekken zullen wij eerst nog een rondje door de stad maken en uitgebreid lunchen. Wij vliegen hoogstwaarschijnlijk op 30 januari richting Thailand/Laos, alleen moeten we nog even uitzoeken hoe. Bangkok zullen we vermijden, wegens de onrust aldaar. Één ding is zeker; Bagan was tot nu toe de leukste en meest interessante stad van onze reis door Myanmar. Wellicht kan Mandalay het nog overtreffen! Tot snel weer!

Liefs Larissa en Fiona

• 27 Januari 2014 - 09:10

Kim B.:

Meiden, wat maken jullie veel dingen mee! Heerlijk om te lezen en te mogen genieten van de mooie foto´s.
    Take care, liefs Kim

• 27 Januari 2014 - 22:37

Erwin, Luca & Borus:

Leuke foto's! Alleen jammer dat jullie geen foto hebben waar jullie
    in het wagentje achter het paard zitten. Xxxxxxxxx

• 30 Januari 2014 - 19:41

Boefje:

Mooi zonnetje! :) Daar word je toch blij van!

• 01 Februari 2014 - 05:05

Laris: